آمار

Notice: Undefined offset: 1 in /home/ntscoir/public_html/libraries/quix/app/drivers/joomla/partials/quix-render-item.php on line 10

کشتی های فله بر(bulk ship)

کشتی های فله بر(bulk ship): این نوع از کشتی ها برای حمل کالای فله ای که در بالا نام برده شد، طراحی شده اند و دارای مخازن جدا ازهم می باشند. کشتی های فله بر ممکن است برای تخلیه وبارگیری دارای جرثقیل باشند یا نباشند. معمولآ کشتی های بزرگ با بیش از5 مخزن، بدون جرثقیل هستند وبین بنادرخاصی که تجهیزات ویژه ای برای تخلیه وبارگیری دارند،تردد می کنند. کشتی های چند منظوره ای نیز وجود دارند که به نام OBO(Oil,Bulk,Ore) معروف هستند و همانطورکه از نام آن مشخص است،قابلیت حمل مواد نفتی،کالای فله ای خشک و سنگ معدن را .دارند.

کشتی های حامل کالای عمومی:(General Cargo )

کشتی های حامل کالای عمومی:(General Cargo ) این کشتی ها مخصوص حمل کالاهای بسته بندی شده که در بالا نام برده شد می باشند.


کشتی های کانتینر بر(Container vesseles)

کشتی های کانتینر بر(Container vesseles): کانتینر ها برای حمل بسیاری از کالاهای عمومی ومواد مایع مخصوصاً برای حمل کالاهای خطرناک استفاده می شوند. دو نوع عمده کانتینر از نظر اندازه وجود دارد.20فوتی و40فوتی، نوع خاصی از کانتینرها مجهز به سیستم یخچالی خنک کننده هستند.مزیت استفاده از کانتینر ها برای حمل کالا آسانی،سرعت زیاد تخلیه و بارگیری و ایمنی بالای آنها در حمل کالا می باشد.در کشتی های کانتینری به ندرت جرثقیل تعبیه می شود تا از فضای عرشه بیشتر استفاده شود.این نوع کشتی های کانتینری بدون جرثقیل بین بنادر ی تردد می کنند که بطور کامل به تجهیزات تخلیه و بارگیری کانتینر مجهز شده اند.


کشتی های حامل گاز مایع طبیعی (LNG Carrier)

کشتی های حامل گاز مایع طبیعی (LNG Carrier) : حمل و نقل گاز طبیعی به شکل مایع از سال 1959 آغاز شد و از کشتی های ویژه ای برای حمل و تقل انواع گازها استفاده می شود.مخازن ویژه ای درکشتی ها برای فشرده سازی و سرد کردن گاز طراحی شده اند. گاز طبیعی که هنگام استخراج نفت بدست می آید،ترکیبی ا ز متان(Methane) ، اتان((Ethane ،پروپان(Propane )،بوتان(Butane ) وپنتان(Pentane )است. پروپان و بوتان که گازهای سنگین تری هستند،LPGPetroleum Gases)) نامیده میشوند. بقیه،مخصوصاً متان گاز طبیعی نامیده می شوند. گاز طبیعی دارای 75تا 95درصد متان ونقطه جوشC°162- است. متان دارای دمای بحرانی C°82 - است و این بدین معنی است که در دمای بالاتر از این نمی تواند مایع شود.در طول سفر دریایی باید دمای محموله در حد معینی نگه داشته شود وا ز آنجایی که انتشار گاز خطرناک است،یک سیستم کمپرسوردرکشتی تعبیه شده تا گازهایی را که از مخازن متصاعد میشوند، بازیافت کند و برای استفاده به عنوان سوخت به موتورخانه(Engine Room ) بفرستد. بدیهی است که به علت حساسیت بیشترLNGنسبت به سایرمحمولات،کشتی های حامل آن دارای فن آوری پیچیده تری نسبت به سایر کشتی ها هستند.


کشتی های مجهز به یخچال و سیستم خنک کننده(Refrigerator ship)

کشتی های مجهز به یخچال و سیستم خنک کننده(Refrigerator ship): سیستم سرد سازی در این کشتی ها دمای انبارهای کشتی را برای حمل کالاهای فاسد شدنی یا کالاهای منجمد در حد لازم نگه می دارد.سرعت این کشتی از دیگر انواع کشتی های حامل کالای عمومی بیشتر است.این نوع کشتی ها کالاهای یخچالی، مانند گوشت،ماهی،مواد پروتئینی،میوه و سبزیجات را حمل می کند.

کشتی های رو رو (Roll on//Roll off Ships)

کشتی های رو رو (Roll on//Roll off Ships) این نوع کشتی ها برای حمل وسایل چرخ دار مانند کامیون،اتومبیل ،قطارو....طراحی شده اند. بار می تواند با سرعت از قسمت انتهایی کشتی توسط RAMP که در انتهای کشتی پلی بین کشتی و اسکله ایجاد می کند، تخلیه و بار گیری شود. بعضی ازاين کشتی ها طوری طراحی شده اند که قابلیت حمل کانتینر را هم داشته باشد. لازم به ذکر است که در داخل کشتی عرشه های متحرکی هم وجود دارد که به تناسب بار تنظیم می شود و پل های متحرکی نیز وجود دارد که طبقات کستی را به هم متصل می کند.البته در بعضی کشتی ها از آسانسور استفاده می شود. برای این مدل کشتی ها اسکله های مخصوصی نیاز هست که براحتی از انتهای کشتی بشه بار گیری یا تخلیه انجام بشه.


کشتی های نفتکش(Oil Tankers )

کشتی های نفتکش(Oil Tankers ): این کشتی ها مخصوص حمل نفت خام هستند و برای حمل مشتقات نفت خام مانند بنزین،گازوئیل ،نفت سفید و......از نوع دیگر نفتکش با طراحی خاص که فراورده بر(Product Carrier)نامیده می شوند، استفاده می شود.نفتکشها دارای ظرفیتهای مختلف هستند که بزرگترین آنها با عنوانVLCC (Very Large Crude Carrier )که بین 200000تا300000 تن و ULCC (Ultra Large Crude Carrier) بیش از 300000 تن ظرفیت دارند. نفتکشها مانند انواع دیگر کشتی ها مخزنهای متعددی دارند که توسط پمپهای مخصوص تخلیه و بارگیری می شوند.


کشتی های باری ومسافربری (RO/PAX)

کشتی های باری ومسافربری (RO/PAX) این مدل کشتی ها مخلوطی از مدل RO/RO و Passenger ship هست. این کشتی ها همزمان با حمل بار مسافر هم جابجا می کنند بیشتراین کشتی ها در مسیر های ثابت تردد میکنند.

کشتی های مسافربر(passengerships)

کشتی های مسافربر(passengerships) این کشتیها مخصوص حمل مسافر بین بنادر و جزایر میباشد که دارای ظرفیتهای متفاوتی مباشد


کشتی های نظامی

کشتی های نظامی: ابن کشتی ها هم برای عملیات های جنگی و گشت زنی مورد استفاده قرار می گیرند انواع کشتی نظامی: 1- DESTROYERS 2- COMMANDO CARRIERS 3- FRIGATES 4- HYDROFOILS 5- MINE LAYERS 6- COASTING SUBMARINES 7- PATROL BOATS هر کشوری با توجه به نوع تجهیزات نظامی خود ومیزان مرزهای آبی موجود دارای یکی یا چند فروند کشتی نظامی میباشد.

تماس با ما

  •  آدرس شرکت:ایران ،تهران-خیابان امیر آباد شمالی -روبروی مرکز قلب تهران -کوچه شهید اخلاق ثانی (مجد سابق)-پلاک 69-طبقه چهارم-واحد غربی 
  •   کد پستی:1413675439
  •  88029017 -88028086-88351988-88356722-88016038
  •   فکس:88026016